Alla inlägg den 18 september 2012

Av ziska - 18 september 2012 09:49

Nu har min lilla 1 åring börjat på Förskolan. Detta är första terminen som de tar emot de minsta barnen, innan dess fanns det dagmammor i området. Skandal egentligen men det är bara att gilla läget som polikter och chefer säger.

Första veckan var faktiskt rätt så kaotiskt där nere, vid ett tillfälle satt jag långa stunder själv med Alfred i Sandlådan och vid ett annat tillfälle satt jag och lekte med de andra barnen.

Efter fjärde dagen fick jag mig ett utbrott och ringde chefen, talade om precis vad jag hade sett och känt och att det inte fanns någon struktur och att allt bara var ett kaos med sura, ledsna barn som gav sig på andra barn vilket i sin tur blev en ond cirkel.

Nu helt plötsligt blev det ett helt annat klimat, jag känner att det känns bra att lämna honom där och han verka trivas.

Ibland så måste man säga det man tycker och tänker annars blir det aldrig någon förändring.



Ovido - Quiz & Flashcards