Alla inlägg under maj 2012

Av ziska - 31 maj 2012 23:54

För en månad sedan fick mina fina svin en fin utebur, Korven och Morgan bara älskar att vara ute och känna av den friska luften. Med plats för sitt hus och med ett utrymme för hö mår de alldeles toppen :)

Det mest roliga är att de har fått en liten kompis på köpet, en skogsmus, den är hos de hela tiden/ varje gång som jag tittar till de och de verka inte ha ont av att ha denna lilla plutt i sin bur, igår kväll lade jag tom. i 3 morötter i buren, de är trots allt 3 :)




  


Så här ser den ut och är alldeles lagom till 2 marsvin och en inneboende mus :)

Av ziska - 31 maj 2012 23:49

Idag har jag äntligen lyckats att ta 2 promenader, en på morgonen och en på kvällen :)

Detta resulterade i 13476 steg vilket blev 16,5 km. Jag brände 485,1 kalorier på att gå.

Har heller inte ätit så mycket idag, blev bara några smörgåsar och en liten tallrik med mat hos min svägerska och en massa koppar med kaffe, någonstans måste man få sin energi ifrån ;)


Imorgon ska jag satsa på att ställa bilen ca 4,5 kilometer i från mitt jobb och gå hela vägen dit med barnvagnen.

Ska se till att jag få ett bra schema till hösten när jag kommer tillbaka ifrån min mammaledighet.

Av ziska - 31 maj 2012 13:21

Så underbart att äntligen ha hittat kläder när man verkligen vill ha kläder också, annars brukar det oftast vara så att man vill ha någonting fint till något kalas eller annat men butikerna är tomma!

Visserligen är de fulla med tygbitar men inget att ta på sig! Jag är lite knepig med att välja kläder, plagget måste tilltala mig, sticka i ögonen så att jag inte vill släppa taget om de, nästan lite impulsivt men de kläder som jag har köpt förr som inte har haft den effekten de har bara hängts in i gardroben för att stanna där.


Hitta iaf en fina sommarbyxa i ljusgult och 3 kvarts jeansbyxor på Lindex.

Gina Tricot hade tights och en fin ljusgrön klänning som jag bara var tvungen att ha, och på Cubus hittade jag ett riktigt snyggt linne, äntligen lite mer att välja på när man ska iväg på tillställningar.


Men innerst inne längtar jag efter jobbet, att dra på sig tunna tights och en bussarong på morgonen utan att behöva tänka på smycken eller vad som passa till, för outfitten är klar och smycken är förbjudna inom vården. Det är så enkelt då ingen beslutsångest, det är väl skönt :)

Av ziska - 31 maj 2012 11:10

Har idag varit ute och gått direkt på morgonen, bara gjort i ordning lilla pojken och sedan var vi igång på en lång promenad, hittills har jag gått 8208 steg och detta bli enligt mobilen 10,1 km.

Jag är är rätt så nöjd över resultatet med tanke på att dagen inte har hunnit så långt.


Frisk luft verka bidra till aptiten så nu ska jag göra i ordning lite till gröt till min lilla prins.

Vad jag förtjäna att äta är ett mysterium eftersom jag endast har bränt 295,4 kalorier.

Bäst att hålla sig till kaffe nu på morgonen, det vore synd att knäcka i sig alla dessa svårt förbrända kalorier igen.


Ha en go dag allihopa...

Av ziska - 31 maj 2012 00:29

Sommaren är här! Och vad fan har hänt på vågen? Inget! Trots hårda indragningar på både mat, läsk och godis och fanatiska promenader varje till varannan dag har det inte hänt någonting alls med kilon på 2 månader.


Är det något som är allvarligt fel?

Barnmorskorna brukar tala om att det ta 9 månader att få sitt barn, man ska även låta det ta 9 månader att få tillbaks sin kropp, hmm ska det ske ett mirakel på en vecka eller?


Denna vecka har jag gått ca 10000 steg varje dag, haft lite snålskjuts genom att ha jobbat ute i det fria i 2 dagar men även passat på att ta en långpromenad idag på kvällen.

Har även hållt mig när vi fikade hos svärmor, det räckte med en kaffe och cigarett för mig, åt trots allt kvällsmat idag.


I morgon är det en ny dag och ett nytt mål på 10000 steg, detta ska uppnås genom promenad så ska väl 7an snart få en mindre partner än 2. ;)


Av ziska - 7 maj 2012 13:05

Nu har även våren kommit sig till Västkusten :) igår pratade jag och en jobbakompis om hur fort det går, bara på en vecka är allt grönt, det börja lite smått och sedan bara tar det fart. Som med så mycket annat här i livet, man måste börja någonstans, lite smått och sedan flyter det bara på, att skynda långsamt helt enkelt.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards